آرانما

هنر در:فرهنگ،اقتصاد،جامعه

هنر در:فرهنگ،اقتصاد،جامعه

آرشیو هنر های سمعی ،بصری، تجسمی ، تفریحی و اقتصادی

پیوندها

"فروشنده "برای فرهادی اسکار خرید

يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۶:۱۹ ب.ظ


اسکار فرهادی


هنرقدرتی دارد که می تواند اندیشه های نژاد پرستانه را از پای در آورد ،هنر فرهادی با فروشنده و به دست انوشه انصاری وفیروز نادری همه این افکار را درهم شکست و دومین جایزه اسکاررا درکارنامه سینمای ایران  قرار داد.

 اصغر فرهادی در سال 2016  بهترین فیلم کن، جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان و جایزه گلدن گلوب را دریافت کرد و این اولین قدم فرهادی بعد سال ها تلاش در هنر سینمای ایران بود.

پس از دریافت جایزه اسکار برای فیلم جدایی نادر از سیمین با شهاب حسینی برای سومین بار و ترانه علیدوستی برای چهارمین بار با اصغر فرهادی همکاری کردند و الکساندر مانت گای نیز برای دومین بار به عنوان تهیه کننده فیلم فرهادی شد ودر جشنواره کن جایزه بهترین فیلمنامه وشهاب حسینی جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت.

اعلام نامزدی فرهادی برای جایزه اسکار برای بهترین فیلم خارجی در سال 95 بود، وی به عنوان یک عضو از جامعه بزرگ ایرانیان و جامعه بزرگتر مسلمانان جهان، به نشانه اعتراض به قانون مغرضانه ترامپ در ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان، ضمن اعلام عدم حضور در خاک امریکا و مراسم اسکار، برای نشان دادن جایگاه جامعه ایرانی در جهان فیروز نادری، دانشمند ارشد ناسا و انوشه انصاری اولین زن ایرانی فضانورد را به عنوان نمایندگان خود و جامعه ایرانی در مراسم اسکار اعلام کرد. 

فرهادی گفت: نادری و انصاری از ایرانیان بسیار مشهور هستند که در جامعه امریکا نیز شناخت و اعتماد خوبی در مورد آن ها وجود دارد. باید نشان می دادیم که ایران و ایرانی نه تنها تروریست نیست، که نخبگان و رهبران بزرگ جهانی نیز از میان ایرانیان هستند و حضور آن ها در جوامع دیگر موجب پیشرفت سایر کشورها شده است. این حرکتی در اعتراض به قانون منع ورود برای ایران و سایرکشورهای مسلمان است که من با زبان هنر آن را زیر سوال برده ام.

همچنین فرهادی در پاسخ به سوال خبرنگار ایران اکونومیست در مورد احساسش از کسب جایزه اسکار گفت: «افتخار بزرگی‌ست که برای دومین بار این جایزه با ارزش را دریافت می‌کنم. از اعضای آکادمی، گروهم در ایران، تهیه‌کننده‌ام «الکساندر ماله‌-گی» و پخش‌کنندگانم «کوهن مدیا» و «آمازون» تشکر می‌کنم. همچنین سپاسگزارم از همبستگی دیگر کاندیداهای بهترین فیلم خارجی.متاسفم که امشب در کنار شما نیستم، من به احترام مردم کشورم و شش کشور دیگر که با قانون غیرانسانی منع ورود مهاجران مورد بی‌احترامی واقع شدند به آمریکا نیامدم.

تقسیم‌بندی جهان به ما و دشمنان ما توسط سیاستمداران افراطی، باعث ترس می‌شود، ترسی که توجیهی‌ست دروغین برای خشونت‌ها و جنگ‌ها. جنگ‌هایی که مانع بزرگی بوده‌اند برای رسیدن به دموکراسی و رعایت حقوق بشر در کشورهایی که مورد تهاجم واقع شده‌اند.

سینماگران می‌توانند با چرخش دوربین‌هایشان به مشترکات انسانی، کلیشه‌هایی که از ملیت‌ها و ادیان مختلف ساخته شده است را بشکنند و زمینه‌ همدردی و به دنبال آن همبستگی مردمان جهان را فراهم کنند. همدردی چیزی‌ست که ما امروز بیشتر از هر زمان به آن نیازمندیم.»

در پایان فرهادی گفت: برای من فیلم سازی و نویسندگی مثل رانندگی کردن است، شما برای اینکه رانندگی کنید باید حتما قوانین را بدانید.

آرش اسماعیلی 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی